There was an error in this gadget

Extremos di amos


Assalamualaikum..
Dan salam sejahtera kepada semua pembaca2 sekelian..hehe.. Waaaaaah! Berkurun lama rasanya aku x update blog ni.. Al-maklumlah, busy dengan projek2 u dan projek sendiri..hahah.. Dah lama aku bercadang nak tukar gambar Deasung dekat atas tu, bukan dah xsuka dia, cuma nak letak gambar yang lebih menampakkan kehenseman dia..hahah..

Extreme~
Aku suka cara hidup yang extreme ni. Tak kira la tahap extreme tu tinggi ke rendah. Dari tak g class sebab overslept  sehinggalah tak hantar assignment sebab xsiap..hahha.. Taklah! Extreme tu aku suka buat jugak, tapi extreme yang aku nak cerita ni pasal extreme yang lasak..hahha..maksud aku yang macam trekking, water rafting and segala macam lagi..hahha.. kenapa aku sebut 2 contoh je?? Sebab tu aktiviti yang aku baru buat bebaru ni..hehe

Hari tu aku ada join satu program dekat Sungkai, Perak. Salah satu aktiviti dalam program tu adalah white water rafting. Apa dia white water rafting ni??

Ni ha..

Bak kata member aku 'Best siot!!!' kalau bak kata aku ' Best gilaaaaaaaa' hahaha.. Memang best benda ni. Cuma time kitorang buat benda ni paras air xtinggi, so raft tu selalu sangkut dekat batu. Memang mencabar betul nak lepaskan diri dan raft dari celah2 batu..huh! Tapi memang berbaloi. Lain kali bila dengar je water rafting mesti aku akan join. Sesapa yang belom cuba boleh la try. Best memang best, tapi biasalah namapun extreme. Risiko memang ada. Contohnya terjatuh dalam jeram.. Tapi kalau dah minat, lautan pacat pon sanggup aku redah..hahah

Aktiviti seterusnya, kami pergi masuk Gua Tempurung, Grand Tour gitue.. Baru aku tau yang caving ni super duper best! *tapi rafting tetap 1st.. Caving ni semua orang tau, so xyah la tunjuk gambar ye..lagipon dalam gua kan..gelap..manala nak nampak muka aku ni..hehe.. Langkah je kaki masuk dalam gua tu, terus mulut melopong.. wooooo... waaaaaahhhhhhhh.. wowwww.. memacam bunyi keluar.. Memang indah cinptaan Allah..

Bagi aku caving ni santai2 je, xmacam trekking. Tapi sangat bahaya, sebab kalau tergelincir ke tersadong ke memang berguling2 xsempat nak capai apa2 la jawabnye.. Kalau trekking boleh jugak sambar2 akar pokok..hoho..Satu part yang best masa caving ni bila kitorang sampai dekat satu kawasan ni, kawasan ni kalau hujan dia akan jadi laluan air terjun.. Bila semua dah sampai situ, kitorang tutup semua lampu torchlight headlamp segala.. Masa tu, bukak mata ke pejam mata ke sama je.. Xnampak apa2. Gulap gulita! Rasa tenang je.. 

Seminggu lepas tu aku g pulak Setiu, Terengganu dekat laguna tu.. Ini lagi best sebab aku suka laut..hoho.. Tapi sayang sebab xboleh mandi laut sebab ombak kuat.. Tapi dapat cari kerang and lokan.. Cari lokan yang paling best. Pengalaman masuk dalam paya bakau memang tidak akan aku lupakan..hehe..

Satu hari nanti aku nk bina rumah dtepi pantai macam rumah Staiways to Heaven tu..hoho

Kalau diikutkan hati aku nak g Cameron 2minggu lagi; trekking, tapi apakan daya.. Assignments dan Projects tidak memberi keizinan..hoho.. Tapi xpe.. No worries.. Benda ni bebila pon boleh join. Asalkan ada kemahuan *untuk kemas baju sebelum pergi dan basuh baju bila dah balik..hahha


ps tajuk entry ni bukan spell cite Harry Potter ek

2 comments: