There was an error in this gadget

Murphy's Law


Hi uolls.. Sihat ke semua?? Happy 22/11!

Murphy's Law.. 
Pernah dengar x pasal ni?? Sebenarnya dah banyak kali aku dengar pasal ni, tapi semalam aku macam tergerak hati nak menulis pasal ni lepas tengok cerita Interstellar. Korang semua dah tengok ke belom movie ni?? Bagi aku cerita ni agak best. Aku bagi 5/5 star! Tapi ada kawan aku xsetuju.. Hahaha.. Katanya xberbaloi duduk hampir 3 jam dalam tu.. Tapi aku akui.. memang agak sakit pinggang duduk lama dalam panggung tu.. 

Dalam Interstellar tu dia ada sebut pasal murphy's law ni. Kalau ikut kefahaman aku maksud dia macam, anything that gonna happen will happened. Like consequences of something. Hati aku macam tertarik dengan murphy's law ni. Balik je, aku pon apa lagi.. Google la..hehe..

Anything that can go wrong will go wrong. That is Murphy's law. In other words, even if kita memang dah buat persediaan secukupnya untuk elak benda tu dari berlaku, somehow benda tu tetap akan berlaku jugak one day. It only matters of time. Sooner or later it will happen. Dinamakan sempena nama seorang engineer, Capt. Edward A. Murphy. Ada jugak orang yang kata Murphy's law ni adalah the fourth law of thermodynamics. WHAT?? 3 law of themodynamics pon dah cukup banyak bagi aku..hihi..

Well, itu je post untuk kali ni.. Thank you for reading


No comments:

Post a Comment